Pages

Monday, March 22, 2010

emmmm sayangi dunia kita...

salam 1 Malaysia..,
Baru-baru nie saya bercerita dengan my roomate...dia ambil bidang environment kat Ums nie.. so,dia bgtau saya bahawa sekarang nie masak ikan menggunakan tenaga solar hanaya mengambil masa 5 minit sahaja....ini mungkin membwa makna kepada kita bahawa bumi semakin panas.... owh my dear...global warming sekarang semakin menjadi2...saya tengok rumput pun da mula kering...cuz da lama tak hujan..kalau hujan pun turun rintik2 saja...lebat lagi air pancutan kat kamar mandi hostel saya..hehehe ini merupakan masalah serius pada kita semua..so,saya seru wat semua teman2 seperjuangan..marilah kita bersama2 menjaga bumi kita... sapa2 yang tak pernah kitar semula...rajin2 lah kitar semula...n jimat kan penggunaan bekalan elektrik...jangan selalu pasang aircond ja...hehehe bukan saja kita selamatkan bumi kita..malahan jimat duit dari bayar bil letrik yang bertimbun2....gud luck my friends!!!!!!!

No comments:

Post a Comment