Pages

Monday, January 17, 2011

My BestFriend.......ForEver.....

Assalammualaikum dan salam Sejahtera.....

Salam perpaduan buat semua pembaca........Hari ini kisah yang ingin saya sampaikan ialah mengenai sahabat....Sahabat adalah insan yang tuhan beri kepada kita sebagai teman di kala kita susah dan senang...walaupun kita jauh dari dia..dia tetap dekat dengan kita..dia tak pernah lupa akan diri kita..apa yang dia tau kita adalah sahabat nya....di dalam keadaan kita susah...dia membantu kita..walau tiada cara..tapi dorongan yang dia mampu beri..di kala kita dalam gembira..dia akan tersenyum...kerana didalam hatinya turut rasa gembira....Dia akan sentiasa membantu kita..bila kita minta pertolongan...Amat susah untuk menemui sahabat yang sejati, umpama mencari mutiara dalam timbunan pasir...
Bersyukurlah kamu sekiranya menemui sahabat seperti ini...saya juga punya sahabat-sahabat seperti ini...walau jarang bersama tapi dia tetap jadi sahabat..sering bertanya khabar...dan sering membantu....terima kasih sahabat kerna berada di sisi ini dari semester 2 hingga semester akhir...jasa dan pengorbanan mu amat aku sanjungi dan tidak akan lupakan...semoga allah s.w.t saja yang dapat membalas jasamu wahai sahabat....

Satu cara untuk cari sahabat yang sejati:

1) Carilah yang ikhlas berkawan dengan kita..carilah yang ikhlas menerima kita apa adanya kita sebagai sahabat....carilah yang ikhlas memberi kita bantuan dan senyuman.....itulah sahabat...

Satu cara untuk menghidari sahabat yang Kejam:

2) Angkat kaki ja lah..nanti kalau lama2..sendiri yang sakit hati.....


Thank you to Jimar Zamri,Narasid Gams, Sahiedah Affiqa Saliman, Zulkifli Sapidin,Rudy Rius,AnwarAnd semua teman yang membantu saya sepanjang saya belajar di menara gading ini...thank u...

2 comments:

  1. Itulah ertinya sahabat sejati...semoga perhubungan yang ada pada hari ini, akan berkekalan sampai ke hujung hayat..Amin...

    ReplyDelete
  2. ya..hehe..terima kasih jadi sahabat saya....

    ReplyDelete